CILJI KURIKULUMA ZA VRTCE
- Otrokom zagotavljati okolje za dobro počutje, čustveno varno navezanost ter ustrezne pogoje in spodbude za celovit razvoj, pridobivanje novih izkušenj, spretnosti in znanja.
- Otrokom omogočati pogoste in kakovostne medsebojne odnose, sodelovanje v skupini in družbi ter pri otrocih spodbujati razvoj samozavedanja in empatije, socialnega razumevanja, spretnosti sporazumevanja in sodelovanja.
- Pri otrocih spodbujati ponotranjenje temeljnih družbenih norm in vrednot, kot so človekove pravice in dolžnosti, enakost, svoboda, strpnost, odgovornost do sebe, drugih živih bitij in okolja, spoštovanje dogovorjenih pravil.
- Otrokom zagotavljati pogoje za ozaveščanje o individualnih in skupinskih razlikah in njihovo izražanje ne glede na spol, socialno, ekonomsko in kulturno ozadje, svetovni nazor, narodno in jezikovno pripadnost, posebnosti v razvoju.
- Omogočati razvojno-procesno, fleksibilno in uravnoteženo izvajanje dejavnosti Kurikuluma za vrtce v različnih programih za predšolske otroke.
- Omogočati uporabo različnih metod, pristopov in vsebin za spodbujanje otrokovega razvoja in učenja, upoštevajoč razvojne značilnosti in potrebe različno starih otrok, spoznanja vzgojno-izobraževalnih ter drugih znanstvenih ved, s posebnim poudarkom na otroški igri.
- Omogočati avtonomno in strokovno odgovorno delo v vrtcu, ki temelji na samoevalvaciji.
- Razumeti čas in prostor v vrtcu kot ključna elementa kurikuluma, ki otroku omogočata varnost, izbiro, individualno izražanje in tudi možnost umika.
- Vzpostavljati kakovostno, sistematično in sprotno informiranje staršev otrok, sodelovanje s starši pri načrtovanju in izvajanju posameznih dejavnosti v vrtcu, upoštevajoč korist otrok in strokovno avtonomijo vrtca.
(vir: Kurikulum za vrtce)